16/17

16/17

 
 
Var 2016 ett bra år för dig? 
Sen Ines kom så känns det som att åren bara blir ännu bättre än året innan :)
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr? 
Livet med Ines handlar ju om att upptäcka allting på nytt igen med henne, vilket är helt fantastiskt!
 

Var var du när 2016 började? 
Vi var i Käljsjärv hos moster Therese
 
 
 
Var var du när 2016 slutade?
I år var vi hemma hos oss, med Vicky, Daniel o Signe.
Förrätt: Västerbottenostkorgar fyllda med skagenröra och löjrom.
Varmrätt: Rådjursfile med potatis/kronärtskockagratäng, rödvinssås o chevresmör
Efterrätt: Cheesecakepanacotta med nutella, hallon o passionsfrukt
 
 
 
Höll du dina nyårslöften 2016? 
Jag har verkligen försökt att hitta harmonin i tillvaron trotts troll och byggkaos, och måste säga att jag är stolt över mig själv. En sak som gör mig mycket lugnare är att ha telefonen på ljudlöst, fantastiskt skönt!
 
Ines är fortfarande väldokumenterad :)
Att ta klivet och starta något eget har det tyvärr inte riktigt funnits tid och energi för, men drömmen lever kvar.
 

Har du några nyårslöften för 2017?
 
Jag låter förra årets mål stå kvar.
Dvs. fortsätta sträva efter en harmonisk tillvaro, fortsätta att dokumentera Ines :)
Och förverkliga drömmen om att starta eget.
 
 
 
Är det något du saknar år 2016 som du vill ha 2017? 
Tid och pengar
 
 
 
 
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 
IInget speciellt datum, men vi hade verkligen ett fantastiskt år, och framförallt en sjukt härlig o rolig sommar.
 
  
  
Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Inget speciellt, bara vanliga förkylningar.
 

Bästa köpet? 
Nya köket, och en sprillans ny kamera :)
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Huset, Ines o kamerautrustning :)
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Typ allt, det här året har varit så fyllt av kärlek o glädje på alla sätt o vis.
 

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2016?
Hela Adeles Album 25, men framförallt;
Water under the bridge - Adele
Send my love - Adele
Hello - Adele
Remedy - Adele
 
Dancing on my own - Calum Scott
Open your heart - Jill Johnsson
Sober - Selena Gomez
False Alarm - Matoma Becky Hill
Pillowtalk - Zayn
 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Blir bara gladare för varje år som går :) 
 

Vad önskar du att du gjort mer? 
Jag önskar att jag hade haft mer tid till mina egna projekt.
 
 
 

Hur tillbringade du julen?
Förmiddagen spenderade vi hos mamma med Ines mostrar o gammelmorfar
Eftermiddagen var vi hos min mormor med morbror Acke, Petters föräldrar, moster Therese, Saga o Noah
 
 

Favoritprogram på tv? 
Nashville


Största musikaliska upptäckten? 
Älskar Adele mer än förut!
 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Kalas hemma hos oss
 
 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Mer tid o pengar


Hur skulle du beskriva din stil år 2016? 
Eftersom att jag började jobba så var det dags att hoppa ur pyjamasen ;)
 
 
 
Vad fick dig att må bra? 
Min fantastiska  familj, vänner och vovvar :)
 
     
Vem saknade du? 
Som alltid, alla jag dagligen försöker få att flytta till Umeå :)


De bästa nya människorna du träffade?
Inget nytt folk


Årets största kärlek? 
Ines Ines Ines ♥ och Petter ;)
 
  
Årets snällaste? 
Min familj helt klart
 
 
Vad var din största framgång 2016
Att jag lyckats leva rätt harmoniskt hela året
 

Åkte du utomlands 2016? 
Jag och Petter åkte till sthlm och såg Adele, det var magiskt!
Åkte även o hälsade på Ellen o Jenny o såg Justin Bieber.

Men ingen utlandsresa om man inte räknar med Finland ;)   

 

 
Drack du mycket alkohol 2016? 
Nej som vanligt :)


Gjorde du något du skämms för?
Nej



Hur mycket pengar spenderade du 2016? 
alla pengar! 



Vad är dina planer för 2016?
Köket är klart, men vi har massvis med projekt ändå när det gäller huset. Nytt badrum o tvättstuga, amerikansk veranda osv. står på agendan.. Men först kanske vi behöver ta en lite pause!
Spendera mer tid med våra otroligt fina vänner
Ta tag i min dröm om att starta eget, renoverar vi mindre så kanske det finns mer tid för detta,
Skulle vilja spara mer pengar, resa mer, och organisera upp hela huset. men det klingar dåligt med att renovera ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0