..............................

hej!
bara sa ni vet sa gar det inte att komma at alla internet sidor harifran, syrien har ex. blockat facebook..
Mia och Helena boka in en dag da vi ater shushi, typ tisdag eller onsdag. Kommer nog aka till fjallen torsdag el. fredag.
Emmsi, jag tror att jag landar i lule 15.30, skickar dig ett sms om det skulle vara fel tid ska kolla sen idag nar jag kommer hem till lagenheten.

nu maste jag ga!
alskar er ♥

Framme i Syrien

Hej!
Nu ar jag och Karin framme i Syrien!
Resan hit har gatt bra, och inatt bor vi pa ett fint hotell.. Imorgon ska vi byta till ett annat.
Han som ager hotellt vi ska bo pa jobbar pa ett hotell brevid, sa han gav oss ett rum pa hans jobb inatt sa vi skulle slippa flytta omkring ensamna medans han ar pa jobbet.

Bade jag och Karin ar supertrotta och ska bara ga en svang har runt omkring innan han som ager hotellet ska visa oss runt. Jag tror det kommer bli fyra bra dagar har i Syrien. Langtar sa otroligt efter er alla dar hemma, men pa mandag landar jag efter 5 veckor away!

Puss

Tidsplanering

Hej! :)
Försöker komma på vad vi har gjort sen sist jag uppdaterade?

- Firat Boellas födelsedag :)
- Firat Martins födelsedag :)
- Haft "hejdå middag nr1" på WOX
- Haft "hejdå middag nr2" på Jafra
- Haft en sista utekväll på La Calle
- Shoppat
- Ätit glass mitt i natten på en ice cream bar
- Pluggat
- Skrivit hemtenta i IC kursen
- Klarat mutlimediakursen
- Invigt arguilen (sishan) på våran verranda
- Varit på bio hela gänget och sett Harry Potter

Planen för de kommande dagarna ser ut ungefär så här:

- Idag: besöka en mosqe
- Imorgon åka till döda havet med alla som är kvar
- Tisdag är den stora tvättdagen
- Onsdag = SYRIEN
- torsdag - söndag = Upptäcka Syrien och njuta av sommarlovet :)
- Måndag = Anländer på Kallax vid middagstid och blir uppplockad av Emmsi :)
- Tisdag - lördag ska jag hinna säga hejdå i Kalix + åka upp till fjällen och mysa med mina pälsklinar
- Söndag = Åka hem till Umeå :)
- Måndag = skolan börjar igen

update

hej allihopa!
vet att jag inte har uppdaterat er på länge så nu har jag satt mig på ett internet cafe och tänkte lägga upp lite bilder.

Vi har varit ut en kväll här i amman (tenta fest), var på en liten irländsk pub och hade det jätte trevligt :)
Tentat gick förövrigt helt OK :)

I helgen har vi varit på två olika resor.
Började med att vi hyrde en buss i fredags som tog oss på en liten runtur utanför amman, till en helig plats där Moses sägs ha stått och gjort ngt (?) och till Karakh (ett ruin slott).

I lördags åkte vi till wadi mujib (ett naturreservat) där vi vandrade/klättrade/simmade i en ravin :) var sjukt sjukt kul! och det känns i hela kroppen idag :) i slutet av ravinen så kom man till ett vattenfall där vi stannade och badade innan det var dags för att gå tillbaka, var lite lättare nerströmms ;)
Sen efteråt åkte vi till döda havet, solade och badade.
Låg och flöt i vattnet en liten stund, men alla skrapsår som man dragit på sig i wadi mujib brände så jäkla mkt så det var bara att ge upp :) Förhoppningsvis så hinner vi med en liten till resa dit innan vi åker till Syrien :)

Hej :D

Hej allihopa!
Här i Jordanien avlöser vi varandra i någon mystisk sjuka som verkar vara i 24h.
Började med att några blev sjuka i torsdags och på 0400 på lördag morgon var det min tur.
Vaknade av att jag behövde spy och försökte smidigt hoppa över Karin (hon sover närmast toan), lyckades med nöd och näppe hoppa över henne, men rusade rakt in i garderobsdörren påvägen istället.. nåja, jag hann precis få upp toalocket.
Så igår var jag helt död! Låg och pratade med Petter hela "morgonen" och efter vi slutat var det som om alla mina krafter bara sögs ur mig.. Så kring 1400 la jag mig och sov.. och mellan 1400 igår och 0630 i morse har jag bara vaknat till och från för att dricka och försöka plugga.. Men det var tydligen en välbehövlig sömn, för idag mår jag mycket mycket bättre :D

Igår var som första dagen här då jag verkligen längtat hem, hem för att bli ompysslad, mysa och bara vara hemma.
Ynklig och sjuk med gråten i halsen, det var jag det igår :)
Men idag känns det bättre som sagt, saknar er fortfarande, men jag kan hålla ut ;) 21dagar kvar..
Dagarna går så sjukt fort här, känns som att snart är det sista veckan och jag och Karin är på våran semester i Syrien innan vi åker hem till Sverige igen.

Imorgon har vi mid exam, så ikväll blir det bara en massa plugg, fick juh inte gjort så mkt igår precis.
Sen efter tentan ska vi nog unna oss att fara på en liten shopping tur :) och äta god mat.

Älskar er.
Puss

update: Petra, Wadi Rum och Aqaba

Hej :)
Sitter på ett internetcafé just nu och tänkte uppdatera er med lite bilder! Internet hemma går så jäkla segt ibland, så att ladda upp bilder är inte att tänka på egentligen. Nåja, vi börjar väl med lite bilder från första och andra veckan här i Amman :D nu hamnar alla bilder lite huller om buller bara så ni vet. laddar upp bilder från allas kameror :)

Jag & Tea på skolan      Jag hemma        utanför spaet    middag m. Tamara i down town

Jag & Boel på Jafra                                          Openday på skolan        Karin och Falco på grillfest

Ber tillsammans med Modaffars pappa :) Tommi, Igor, Bashi, Sabina, Boel och jag :)

Grillkvällen ute på vishan       allas nya skor ;)            tältet vi satt och åt i         Jazzkonserten

openday                 1:a boendet            fiskarna i fontänen på spaet      openday

openday                 man kanske skulle haka på trenden?                    på vår altan

lemonad m. mynta    i down town

I torsdags åkte vi tidigt på morgonen med skolan från Amman till Petra (en av världens 7 underverk) :) var hur mäktigt som helst!!

Sedan åkte vi till Wadi Rum (öken), såg solnedgången från en klippa, åt middag, dansade, rökte sisha, låg i sanden mitt i natten och kollade på stjärnorna. Vi övernattade några få timmar i ett tält och kl0400 klev vi upp igen för att se soluppgången, red kamel i öknen, for på en jeeptur och åt lite frukost.

Sen bar det av till Aqaba, en stad i Jordanien vid röda havet. När man står på stranden där så ser man Israel och Egypten, och havet (!) ja ni skulle ha sett, köpte mig en snorkel och snorklade runt ett tag, är som att simma i ett aqvarium! helst seriöst, har aldrig sett ngt liknande. Alldelens turkost vatten, helt klart och miljoner fiskar i alla storlekar och alla färger.