14/15

Mitt bloggande har dom senaste åren bara varit en sorts årssummering, svar på lite olika frågor, iår är inget undantag. Det här året har varit otroligt händelserikt och ett litet sug efter att börja blogga lite oftare har även dykt upp, mest för att världens finaste Ines kommit till världen ♥ Så jag tänkte börja med att skriva lite om graviditeten och en förlossningsberättelse, och sen får vi se om jag kan hålla igång det eller om det återgår till att endast bli en sätt att summera året som gått :)
  
 
Var 2014 ett bra år för dig? 
Året har varit väldigt händelserikt, men det är några händelser som varit extra betydelsefulla..
 
Aston
Året började väldigt sorgset, som dom allra flesta vet så fick vi veta efter flera månaders veterinärbesök att det var skelettcancer som gjorde att Aston var dålig. Från att inte ha sett någontingalls på röntgenplåtarna så såg det ut som att cancern fullkomligt exploderat 4 veckor senare. Veterinären rådde att inte vänta länge med att låta honom somna in, men det kändes fel att låta det ske där och då på en gång, så vi valde att få en sista fin vecka tillsammans med honom. Han fick sova i sängen, äta ripgryta m.m. till frukost/middag och vi försökte mysa med honom extra mycket, fotade massor och försökte memorera så mycket som möjligt i minnesbanken. När dagen var kommen så gick allting väldigt lungt och fint till, vi grät och kramades, och han somnade in snarkandes, lungt och stilla i vår famn. Nu har det snart ett år sedan, och han finns med oss jämt på olika vis, ibland dyker det upp minnen som vi får skratta åt, tankar kring händelser som vi tagit lärdom av, och ibland så får vi gråta en skvätt för att det bubblar upp så mycket känslor och saknad bara av att prata om honom. I vårt sovrum finns han avmålad på golvet nedanför våran säng, så vi sover tryggt, våran lilla vakthund :)
 
 
 
 
 
Aslan
Det var tur att Molly fanns här hemma, men det kändes tomt med bara en hund. Så efter att Petters pappa hittat en "bra parning" så bestämde vi oss för att hämta hem Aslan en månad senare från Norge. Det snabba beslutet var det nog både bra och dåligt för mig, att skaffa en till hund så snabb efteråt var bra för att det skingrade tankarna, och dåligt för att jag hade jättesvårt att knyta an. Vilket resulterade i jättedåligt samvete.. Men jag antar att det är samma med hundar som med personer, vissa känner man bara helt enkelt mycket mer för av olika anledningar, och med vissa tar det lite mer tid. Är man dessutom inne i ett sorts sorgearbete så kanske man inte kan förvänta sig att dom där känslorna ska infinna sig på en gång. Nu finns dom här iallafall! Aslan är otroligt snäll, han och Molly är bästa vänner, han har varit riktigt duktig under jakten och är väldigt mysig. Han har väldigt mkt roligt för sig, är alltid ivägen och så får vi skratta mycket här hemma pga. allt roligt han hittar på :) "trög men söt" stämmer in bra på honom :)
 
 
 
Graviditeten
Jag tror det finns en mening med allt här i livet, så även med detta. Aston var ingen hund som skulle ha fungerat med ett barn i huset. Och som ni alla vet så fick vi ett glädjande besked ang. detta bara någon månad senare! Vi firade påsk uppe i fjällen och och på vägen hem så mådde jag otroligt illa hela hemresan, och inte var jag sugen på godis heller! Något var helt klart "fel" ;) Ett graviditetstest senare stod det klart att det ÄNTLIGEN skulle bli våran tur, som vi längtat! 
 
 
    
 
Bilder från vecka 29, 32, 35, 37 och 38
 
 
Hus
Mitt i allt detta så köpte vi även huset som vi hyrt i flera år och det känns superbra! 
Vi började direkt med att renovera övervåningen! Gästrum, vad som skulle bli vårt sovrum, hall, trappa, toa och två klädkammare.. Det har varit och är himla roligt när man börjar se resultat av allt hårt arbete, och vi är så himla nöjda med hur allt blivit hitills! Dessvärre så har vi hela tiden glömt att fota, så tyvärr kan vi inte göra några före och efter bilder, vi får bli bättre på det när vi tar tag i resten av huset helt enkelt.
 
 
 
Förlossningen
Efter en jättebra graviditet så kom våran efterlängtade Ines till oss 11 December, 16 dagar tidigt.
Även förlossningen gick superbra, och är något som jag alltid kommer minnas med bara positiva känslor.
Vi stannade två dagar på ett julpyntat och mysigt BB innan vi fick åka hem. Ines är helt klart det absolut största och finaste som hänt oss, så året avslutades verkligen på bästa möjliga sätt ♥
 
 
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr? 
Ja det gjorde jag! Blev husägare och födde barn! :)
 

Var var du när 2014 började? 
Hemma hos oss :)
 
 
Var var du när 2014 slutade?
Vi åt supergod mat och spelade spel hemma hos våra grannar Tobbe & Carro med dom och deras barn. Innan tolv så gick vi hem till oss, bäddade ner oss i soffan och bara myste :) Så året avslutades tillsammans med mina livs kärlekar 
 
 
Höll du dina nyårslöften 2014? 
Jag har blivit bättre på att lyssna på mig själv, och tycker att jag iom. att jag tagit mig tid för att ladda batterierna har blivit mer harmonisk. Jag har även känt att jag blivit mer ekonomisk, även om jag såklart unnat mig/oss som alla andra år.


Har du några nyårslöften för 2015?
 
Det här året som mammaledig ska jag verkligen se till att njuta av. 
Försöka spendera dagarna på det där sättet som jag alltid sitter och dagdrömmer om när jag är på jobbet.
Men årets enda riktiga nyårslöfte är att jag verkligen ska försöka dokumentera Ines första år med bla. massor av fina foton! 
 
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha 2015? 
Absolut ingenting! Mitt liv är perfekt och komplett. 
Är helt sjukt när jag tänker på att jag just nu lever precis det där livet jag alltid drömt om, och att det ser exakt ut som i min dröm! Fattar inte själv hur jag lyckats få precis allt jag någonsin drömt om.
 
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
11 December, Ines födelsedag 
 
  
Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Har hållit mig frisk nästan hela året, avslutade det dock med att få lunginflammation.


Bästa köpet? 
Huset, Aslan och barnvagnen!
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Helt klart huset! 
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj och alla årets fantastiska ögoblick, stora som små 
 

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2014?
All of me - John Legend
Chandelier - Sia
The heart wants what it wants - Selena Gomez
Bless the broken road - Rascal Flatts
Tell me - Aubrey Peeples
 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Otroligt ledsen i början av året, men sen har jag nog varit gladare än någonsin, fått nypa mig själv i armen otroligt många gånger!


Vad önskar du att du gjort mer? 
Inget som jag kan komma på :)
 

Hur tillbringade du julen?
För första gången någonsin så firade vi den i Umeå tillsammans med våra grannar, och utan våra familjer då vi bett om att få vara ensamna och inte ha en massa besök. Mest var det för att vi trodde att jag skulle vara höggravid och trött. Och för att jag inte ville vara långt ifrån BB här i Umeå. Sen efter att Ines kommit och vi egentligen kunnat välja att fira i Kalix som alla andra år, så kändes det så otroligt skönt att bara få vara vi och vara hemma. Så vi valde att fullfölja originalplanen.
 
 
 

Favoritprogram på tv? Nashville, big bang, greys, the arrow, white collar, person of interest, vikings, suits osv. är lite utav serierna som vi tittat på under året. Nashville är solklar favorit!!


Största musikaliska upptäckten? 
Ingen speciell
 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Sörjde Aston och ville mest vara själv.
 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Nej


Hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
Håret är fortfarande brunt, sminket har varit väldigt frånvarande och kläderna har varit anpassade för den växande magen :) Har känt mig snygg i min mage!
 
 
Vad fick dig att må bra? 
Min familj, vänner och vovvar :)
 
     
Vem saknade du? 
Som alltid, alla jag dagligen försöker få att flytta till Umeå :)


De bästa nya människorna du träffade?
Grannarna Torbjörn och Carro + deras fina barn


Årets största kärlek? 
Ines Ines Ines 
 
 
 
Årets snällaste? Min familj och vänner. Petter och våra grannarna ligger högt på topplistan :)

 
Vad var din största framgång 2014? 
Att jag verkligen lyssnat på mig själv och mått fantastiskt.
 

Åkte du utomlands 2014? 
Åkte till London med Petters mamma och syster för lite julshopping.

 
Drack du mycket alkohol 2014? 
Nej


Gjorde du något du skämms för?
Nej



Hur mycket pengar spenderade du 2014? 
Väldigt mkt iom. husköpet



Vad är dina planer för 2015?
Njuta av dagarna med Ines och Petter 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0