Dag 5 – Vad är kärlek.

Som alla andra så tycker jag att kärlek är jättesvårt att beskriva, då jag tror att man känner olika sorters kärlek för olika personer i ens liv. I grund och botten är den nog densamma, men ja ni kanske förstår?
Här är iaf en dikt av Nils Ferlin som jag tycker beskriver vad kärleken är/kan vara rätt bra, den kanske är lite gammalmodig, men den är fin ändå ;)



Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

- Nils Ferlin
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0