aldrig nöjd

Jag är nog en sån där person som aldrig är helt nöjd med något.
Jag hade alltid kunnat göra något bättre, livet hade alltid kunnat vara annorlunda, jag hade kunnat leva annorlunda osv. osv. osv. Och även fast jag jämt kommer på mig själv med att tänka så här så är jag ändå jävligt nöjd, eller är jag? är nöjd verkligen något bra? optimalt kanske är ordet man ska använda, och kan verkligen något vara optimalt?
Just nu så tänker jag att jag kanske hade varit nöjd om;
-Jag åkt till USA och pluggat?
-Jag hade haft en häst? helst en quarter häst.
-Jag hade haft en cross?
-Jag hade varit på resande fot?
-Jag hade haft en stor tatuering, vita tänder, varit brun och haft långt hår?
-Jag hade varit tillsammans med en cowboy?
-Jag hade bott i det perfekta huset? som egentligen inte måste se perfekt ut.
Istället så;
-Kommer jag plugga en termin till i Ume, sen får det vara nog, tror jag? Jag fick juh plugga utomlands ett tag iallafall, även fast det inte var USA.
-Har jag ingen häst alls, utan tänker att jag ska ta upp ridningen som jag slutade med när jag flyttade till Ume. Jag behöver ngt som bara är mitt igen.
- Har jag ingen cross, än, men tänker lägga ner alla mina pengar som jag jobbat ihop i sommar på en.
- Jag är inte på resande fot alls, jag har knappt varit utanför Kalix kommuns gränser i sommar..
- Jag har bara två små tatueringar, huden är vitare än tänderna och håret har slutat växa.
- Jag är inte tillsammans med ngn cowboy heller, utan istället har jag hittat en kock, mekaniker, friluftsmänniska aka. MacGyver.
-Jag bor inte i det perfekta huset utan i studentrum, men ska hyra ett hus som jag inte ens sett, jag litar helt på min icke cowboy som säger att det är bra. Huset har iallafall vissa saker som jag tror att jag kommer vara nöjd med. ex. öppenspis, inglasad altan, bastu, nya vitvaror osv. Men man vet juh aldrig?
Mest hela tiden så är jag jävligt nöjd med;
-MacGyver
-Vännerna
-Umeå
-Familjen
-Livet
Over and out
Kommentarer
Postat av: Mormor

Var nöjd hjärtat! Du är det finaste jag vet och dina tänder är faktiskt väldigt vita. Jag är lite avundsjuk för mina är orangefärgade som hos en gammal apa.

2010-08-02 @ 20:03:59
Postat av: Sandra

Allt går att förbättra. Ingenting är perfekt! :)

2010-12-05 @ 11:51:11
URL: http://skrutt1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0