6 augusti

Att jag har drömt konstigt inatt, vaknade och bara kände att fy fan vad tacksam jag är för alla jag har runt omkring mig. Pratade med Helena idag om skola, jobb, vars ska man bo? osv. osv.
Jag är lycklig så länge mina nära och kära finns omkring mig, för ni är det viktigaste som finns <3

Mormor skrev inte för allt så länge sen en liten historia i sin blogg.
Den handlade om en lärare som illustrerade för sina studenter vad som är viktigt i livet.
Han fyllde en burk med golfbollar och frågade studenterna om den var full?
- Ja tyckte dom.
Sen fortsatte han med att hälla ner småsten i burken och frågade än en gång om den var full?
- Dom sa ja igen.
Sen hällde han ner sand, studenterna tyckte att nu är den helt fylld.
Sen bad han studenterna tänka att burken representerade deras liv.
Golfbollarna representera de viktiga sakerna som familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

Småstenarna representerar andra saker som betyder något , som hem, jobb och bil. 

Sanden representerar allt annat - småsakerna. 

Om ni lägger sanden i burken först, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen. 

Samma sak är det med livet. Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig. 

Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn. Ta med din partner ut på middag. Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad. 

Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt. Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något.

Tänk hur mkt tid man lägger på "sand"? Hädanefter ska jag försöka lägga ner så mkt tid jag bara kan på "golfbollar" dvs. alla som gör mig glad och lycklig, och göra saker som jag mår bra av..
Självklart är det juh oundvikligt att inte lägga ner tid och energi på allt annat, men min nystart får bli i höst när jag är "hemma" i ume :) Längtar sjukt mkt efter;
  • tapetsera, måla och fixa i vårat nya hyrda hus m. ♥:at
  • få skratta med mina fina vänner.
  • Ligga i soffan med en bra bok/tidning framför den öppnaspisen.
  • Sitta i uterummet med en filt, en massa ljus och med alla fina i höstmörkret.
  • få lite rutin på livet igen med plugg och träning.
Sen tänkte jag även att jag skulle ta upp ridningen igen, mina ridkläder har juh faktiskt funnits där ett bra tag :)
Men vi får väl se hur det blir med det, man ska juh ha tid till allt annat, och så rymms det juh faktiskt inte hur många golfbollar som helst i burken om man tänker på att dygnet bara har 24timmar. Prioritera tror jag det heter?
Var och körde enduron för första gången någonsin, ja jag har nog knappt kört moppe faktiskt. OCH VET NI HUR KUL DET VAR?! :D nu längtar jag efter att ha en egen och få spendera mer tid tillsammans med ♥:at. Jag vill bli bäst, men som det såg ut i söndags så är det nog ett bra tag kvar dit ;) nåja, jag ramlade bara en gång :)
Så som ni märker så är det mest att spendera tid med "golfbollarna" som jag längtar efter :)
Nu i sommar känns det verkligen som att jag inte har hunnit spendera nån tid alls med mina "golfbollar" här, men det bästa är att ni vet att jag vill och förstår att tiden och energin inte räcker till alltid.
På söndag fyller världens bästa golfboll Saga 4år! :) då ska jag vara en bra moster och byta ut ett paket mot lite tårta ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0