Dag 6 – Min dag.

Okej, här kommer min dag :)
  • 06.00 Vaknade och frös som fn, i nattmössan så försökte jag dra i täcket, men hur jag än drog så räckte det inte till. Efter x antal försök så insåg jag att täcket låg dubbelvikt och anledningen till att det var kallt var för att vi glömt att slå på värmen. SÅ jag klev upp, slog på värmen, tog på mig fleecetröjan och somnade om.
  • 07.15 Vaknade och insåg att jag måste börja gå till skolan om 20min. Slängde på mig kläder, borstade håret och tänderna, och åt en banan på vägen till skolan.
  • 08.00 Var på lektion, advertising illustration, ja det lät kul iaf. Insåg efter typ 3h att jag inte ville läsa kursen. Som tur är så har jag haft en kurs för mkt och skulle vara tvungen att droppa en. Så valet föll på den här.
  • 11.30 Tog bussen ner till stan och sen vidare ut till Goleta. Irrade omkring och försöka hitta UPS utlämningsställe (typ dhl). Höll på att dö av värmeslag (hade juh klätt mig rätt varmt), och såklart så gassade solen, det blåste nada och jag hade inget vatten med mig. Hittade iaf till stället och kunde hämta ut mitt paket med min splitternya garmin forerunner 305 :D
  • Hittade ett 7eleven, köpte vatten och chips. Den påbörjade huvudvärken började sakta men säkert avta efter att jag tryckt i mig min inköpta nödproviant.
  • Tog bussen tillbaka, är rätt långt till Goleta så bussen tar 100år och om man inte satt vid ett fönster (vilket jag inte gjorde) så kändes det som om man satt i ett växthus.
  • Kom hem, gjorde en hårdbrömacka med ost, åt lite ipren och vilade.
  • 16.15 Gick mot campus, köpte ett band som man behöver till life fitness kursen. Och kollade runt i SBCCs bokaffär innan min klass började.
  • 17.00 Lektionen startade, webdesign 1, läraren verkade toppen och jag tror att jag kommer KISS ASS på den här kursen :D
  • 18.00 Satt och beställde kursböcker samtidigt som lektionen var (ajjabajja).
  • 20.30 Började gå hem då vi fått sluta 1,5h tidigare :)
  • 20.40 Plockar upp datorn och skyparen liten stund med Petter tills han var tvungen att fara på jobbet.
  • 21.17 Skriver det här blogginlägget :)
Resten av kvällen tänker jag spendera med min garmin, lista ut hur den funkar och förhoppningsvis så tar jag mig ut imorgon på en springtur :) Sen tänkte jag även kolla igenom alla uppgifter som vi hittils har fått på de olika kurserna. Imorgon så ser snabbplanen ut som följande:
  • Perimiär tur med min garmin.
  • Skypa med Petter då han kommit hem från jobbet
  • Stranden
  • Möta upp Gustav och gå till gasbolaget vid 14.00
  • Skola kl.17-19, digital imaging

Förövrigt så ser mitt schema för den här terminen ut som följande;
Måndag: Ledig
Tisdag: 08.00-10.20 Grafisk design 2 och 17.00-22.05 Grafisk design 1
Onsdag: 17.00-10.05 Webbdesign 1
Torsdag: 17.00-19.05 Digital imaging
Fredag: Ledig
Lördag: Ledig
Söndag: Ledig
Nu så kanske man inte egentligen kan säga att jag är "ledig" den tiden jag inte har lektion, är rätt mkt arbete som ska läggas ner på alla uppgifter så jag lär få sitta mkt på skolan eller hemma och jobba med det på min "lediga tid". Men fler föreläsningar än så där kommer jag inte ha iaf :)
Life fitness kursen som jag oxå läser har inga träffar, utan man har ett antal timmar som man ska spendera varje vecka i gymmet och ett visst antal gruppövningar som man måste gå på, vad sägs om bootcamp? ;)
Kommentarer
Postat av: Mormor

Riktigt bra schema! Du verkar ha det oförskämt bra med massor av tid att njuta och utforska. Här är tio minus idag men det utlovas blida och det ser jag fram emot. Idag ska jag och syrran till Hpa och lyssna på Mark Levengood, fast först ska vi shoppa och äta lite. Ska bli kul. Kramar!

2011-01-27 @ 11:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0