Dag 19 – Detta ångrar jag.

Jag tror inte på att man ska ångra en massa saker eftersom att allt händer av en anledning.
ex. Ibland kan jag ångra att jag inte flyttade till ume och började floristlinjen när det var dax för gymnasievalet, jag kom trotts allt in och att jobba som florist är något som jag verkligen tror att jag skulle trivas med. MEN, om jag hade flyttat till ume då så hade nog inte jag och Petter varit tillsammans, jag hade aldrig träffat Emmsi, Helena, Jonna och många många fler som idag är väldigt bra vänner. Men jag har juh trotts allt provat på yrket lite under mina perioder på Buketten utan utbildning, och jag tror helt klart att den inte egentligen behövs för att kunna utöva yrket bra. Se bara på mina fantastiska fd. kollegor Helena och Mia, sjukt sjukt duktiga, och inget gesällprov (För övrigt så hade jag nog inte jobbat ett skvatt på buketten heller om jag flyttat till ume, och då hade jag juh aldrig träffat Mia och Helena heller).
För att kunna vara bra på estetiska yrken så krävs det bara egentligen att man ska vara estetisk, kreativ och lite nyskapande, och dom kvalifikationerna är inget man kan läsa sig till. Antingen är man estetisk eller inte, punkt slut.
Det är klart att jag har ifrågasatt alla val jag har gjort, ibland har jag ångrat att jag tex. inte förstod en sak tidigare, för om jag gjort det så kanske jag hade skonat mig själv litegrann. Men som sagt, lärdommar lärdommar. Förhoppningsvis så kan jag säga att alla mina mistag och dåliga beslut i slutändan har lett till något bra, oavsett om de varit lärdommar eller nya vägar att gå efter.

Tänkte uppdatera er med lite bilder ifrån helgen oxå, men det gick så jävla segt. Nåja, ni har juh facebook och där ligger det juh uppe lite (Läs: Helena du måste skaffa facebook nu!). Här i SB kommer helgen tidigt, redan på torsdagen. Och helgen invigs oftast med lite beerpong och en massa vänner. I torsdags blev det till och med utgång. Fredagen spenderades hemma, sjukt trött efter skolveckan, en massa uppgifter, glass som behövde ätas och hår som behövde färgas. Lördagen var man dock på topp igen och kvällen/natten spenderades på cliff houses tvärs över vägen från våran lägenhet. Söndagen blev det som vanligt söndagsmiddag med gänget, denna gång på california pizza, åt en super god pasta med kyckling, räkor osv osv. Sen blev det oxå lite bio på det, har blivit tradition det med. Och idag måndag har jag spenderat hela dagen framför datorn och gjort bort alla läxor som jag skjutit framför mig hela helgen.
Kommentarer
Postat av: helena

hihi=) det vet du att jag inte kommer att göra, men är glad att du är så duktig på¨att slänga in lite inlägg titt som tätt=) det är ju mer än vad du skrivit på ett helt år;) Men vad är det jag ser på bilderna har du kul nu också?=)hihi börjat gå 6 dar i veckan nu, tränar inför i sommar när vi ska gå, så ni kommer nog inte hålla tempot=) Hadé

2011-02-22 @ 19:30:14
URL: http://www.helenakblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0