Umeå --> Kailx

Inser att det här med lååånga updates är min grej :) och nu efter lite påtryckningar av Helena och Mia är det dags!
Det svåra med att uppdatera bloggen så sällan är att man hinner glömma bort en massa kul som hänt och att man aldrig vet vars man ska börja?



nåja, vi börjar med sista veckorna i ume :)
Petter var i Kalix och hade börjat jobba så jag var home alone i flera veckor. Eller ensam och ensam vet jag väl inte, det är fler än jag som solat i tronen, sovit i porrlyan som Neam så fint kallar mitt hem, och många som duschat i disco duschen ;)

Jag, Spiiken och Helena pluggade flitigt (läs: Jag solade mest och dom jobbade mest). Och på cirkus en helg så hann vi slänga ihop inte bara en utan TVÅ hemsidor (!) ena hittar ni om ni googlar och den andra kommer ni hitta om ni googlar inom en snar framtid. Skillade som få på illustrator och html njöt vi av solen, åt frysta vindruvor på pinne, lyssnade på smurfarna och fjortismusik, iklädda nationaldräkten (morgonrocken) ;). Jag och Jonna inkasserade även våran första hemsidelön bestående av godis och glass, NICE! ;D vi stödde mustasch kampen och lyssnade, gick ut nyktra på epuben och lyssnade på när vänner spelade musik. Vi förtjänade även saker och unnade oss att åka på intersport, gjorde ansiktsmasker och solade på ballen. Jag satte även ribban för sommarens träning och for ut och sprang med Kajsa tidigt på morgonen innan skolan, solade och lekte med Neam och hälsade på söta Rut.



Sammanfattningsvis så kan jag väl säga att mina veckor home alone har varit bland dom kreativaste och soligaste på länge ;) Redan på Torsdagen innan Yran fick vi sommarlov :) detta firades såklart med pompa och ståt! invigning av yran :D Helgen spenderades mestadels på ålidhood, lite stan och sen lite mer åliidhood. Lärde mig att dricka och gilla rosévin, lyssnade på livemusik ute på en gräsmatta med vänner, solade på ängarna och hade lila läppar.






Åkte till Kalix på söndagen, kändes faktiskt inge kul alls att åka, sista veckorna i Ume var så soliga och roliga..
Men väl i Kalix så kändes det ändå rätt OK ;) har fått mysa med alla fina varje dag sen jag kom hit.
Varit i Happis hos Emmsi, och väckt Familjen Johansson/Gustavsson nästan varje dag ;)

Har dessutom varit sjukt duktig med träningen (Tack Therese!), har varit på gymmet typ 5ggr/vecka (nu har jag juh då inte hunnit vara här så många veckor, men ändå) och har varit på en massa promenader/powerwalks/långakliv/intervall träning. ex. I måndags började jag dagen med att gå en morgonpromenad 0730 med Kajsa, på eftermiddagen var jag i cirkus 2h på gymmet och sen när jag kom hem så gick jag en power walk/sprang runt elljusspåret :D



Har hunnit med att jobba 2dagar på buketten med finaste Mia och Helena :) Kännt mig avundsjuk på studenterna, och velat spola tillbaka tiden. Sett på balen i knallgula foppa tofflot (buketten skorna) medans dom struttade omkring i finskor och var uppstylade till tusen. Gått tillbaka till joppet och joppa hela kvällen (0800-2200) medans dom dansat baldans.
Provat Linus studentmössa och blivit ännu mer avundsjuk.

Gårdagen spenderades i Happis, kom hem utan nått alls (?)  vad hände?
Kvällen bestod av mys i Risön hemma hos Mia m. henne och Helena.
Vi grillade gott, spelade memory, skrattade och såg på madagaskar ;) ni är så fina ♥

Idag har jag och Petter sovit/myst länge och hört när regnet smattrat mot taket.
Varit till Börjelsbyn och hälsat på, plockat ihop alla kläder som legat utspridda över golvet, och myst m. Paston ♥


1månad och 3dagar kvar tills Jordanien och Syrien, längtar..
Ciao :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0