evve calling fråm jåårdan.

Har lyckats koppla upp mig hemifrån på ngn annans nät :D NÖJD!
Får hoppas att dom inte ändrar så att det inte går att ansluta, för annars kan jag juh uppdatera hur mkt som helst :)
Sitter i vårt vardagsrum (är bara där och på altanen som det verkar funka). Är riktigt riktigt trött-
Igår var vi ut alla i klassen (dom från europa) och käkade, rökte sisha osv.
Och idag har vi efter skolan varit på hamam. Så nu är vi allihopa lena som babyrumpor :D
Imorgon är vi lediga så då tänkte vi gå på marknad, käka middag på vårat "favooställe" i downtown.

Nästa helg så har skolan planerat en resa först till Petra (en av världens 7 underverk) och efter vi varit där så åker vi till wadi rum öknen. Där ska vi äta middag som dom tillagar i sanden, se solnedgången, sova i tält (fatta jag ska sova i en öken), fara på en kameltur på morgonen i typ 1h, sen åka jeep över alla sanddynor och bara rulla i sanden :)
Kring lunch åker vi till aquba (stavas det så?) det är iallafall en stad vid röda havet, så där blir det lunch, sol, bad och snorkling :D ska bli så himla roligt.

Saknar er alla där hemma, och kanske lite speciellt mina pälsklingar.
Igår hade jag en riktig sakna Aston och Petter dag, samma ikväll.....
Önskar jag var miljonär och kunde flyga hit er båda två för lite kramar och pussar, om så bara för en minut.
Men jag längtar inte hem ännu, har juh fortfarande en måndag kvar och det känns nästan för lite.

Skolan går jätte bra och jag måste nog säga att intercultural kursen som vi läser är mer intressant än multimediakursen ;) vi diskuterar vad kultur är osv. idag hade vi en rätt hetsig diskusion om det är ett förtryck att bära slöja bla. Finns några jordanska killar i klassen som är riktiga nötter, dom vågar typ inte prata engelska och menar att kvinnan måste täcka sig själv för att mannen har sån stor sexualdrift som dom inte kan styra. Så för att dom inte ska bli okoncentrerade osv. så måste kvinnorna täcka sig. Som om inte kvinnor har stark sexualdrift? visst att männen har oxå har klädkoder, men inte är det ngn som tvingar dom att ha slöja? En av dom där nötterna till killar tyckte även att 11 sept. var rätt.. Men ni ska veta att de flesta här är väldigt öppna, och dom där killarna är verkligen extrema. Man ser verkligen hur de andra killarna och tjejerna från jordanien verkligen skämms. Man undrar varför dom läser den här kursen? ytterligare ett exempel till varför kvinnan ska böra slöja var att man blir smartare, man lever längre, man får bättre jobb osv.  Jaha, men kvinnor lever i regel längre än män ändå, smartheten sitter nog inte i slöjan och bättre jobb, ja kanske i mellanöstern att det blir lättare..

Nåja nog om det.
Jag har det superbra här iallafall, vädret är perfekt, ca 35grader, maten är god, jag är frisk och allt funkar perfekt :D
Nu ska jag gå ut och mysa med dom andra på altanen.

Love u.
Kommentarer
Postat av: Anonym

intressanta klasskamrater du har, eh!

är verkligen kul att det går så bra för dig där borta :)

2009-07-23 @ 21:18:02
Postat av: Mormor

Hej hjärtat! Jag blir lycklig över att läsa att du har en spännande tillvaro där borta i värmen. Njut och ta till dig att du kan. Allt är bra här hemma även om jag och Axel saknar dig. Kramar och pussar i massor till dig.

2009-07-23 @ 21:52:03
Postat av: Britt-Marie

Men oj vad mycket du får vara med om.Vilken upplevelse.Kram från oss i Lajksjöberg

2009-07-24 @ 11:49:44
Postat av: Mia

kuliga klasskompisar..Nötter är väll bara förnamnet!

Tur att inte alla är sånna.

Sköt om dig.

Kramisar från Tjocka mig

2009-07-25 @ 20:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0