2008

Var 2008 ett bra år för dig?
2008 har varit ett helt vanligt bra år :)
  • Jag bytte program från Medie & kommunikationsvetenskap till Medieproducent, mkt bättre ;)
    Dessutom skadar det juh inte att jag har Jonnis och Helena med mig ♥
  • Vi har myst som faan 
  • Året har inneburit mkt vänner och partajande.
    Har vidgat mina vyer och hittat massor av bra vänner :)
    Jag och Neam har även haft cravings och jämt lyckats hitta varandra i dimman eller påvägen hem ;)
  • Paston är fortfarande det bästa <3
    Finns inga ord för hur mkt han lyser upp min dag, det är som mamma sa; han är ingen hund, han är en människa! För Aston är verkligen inte bara en hund, han är våran bebis, familjemedlem och allas älskling ♥
  • Jag tillbringade min sommar på IKEA, vilket faktiskt var mkt roligare än väntat.
  • Jag har skött mig väldigt bra i skolan ex. inte en enda omtenta på 2år!
  • Jag och Emmsi tog en liten semestertripp till turkiet, välbehövd!
    Den där resan gjorde oss båda gott, vi mös och njöt verkligen till fullo :) även om emmsi hade en sten i örat ;)
  • Jag bestämde mig för att sluta tänka på vad andra vill om det går ut över mig och den jag är.
    Sluta låta andra bestämma och göra det jag själv vill utan att alltid måsta ha ngn med.
    Och la tid på dom som fick mig att må bra och vara ett bättre jag.
  • Jag började spendera mer och mer tid på iksu, endel dagar var jag riktigt duktig och gick först på 2 olika pass och spenderade sen även tid i gymmet. 
  • Mina wifeskills har förbättrats och jag har förvånat många med mina cockingskills!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Massor av saker! :D
  • Satte min fot på iksu's gym (själv).
    Om det inte vore för min nya inställning till livet så hade inte det skett.
  • Reste till ett nytt land.
  • Jobbade på IKEA.
  • Började ett nytt program.
  • Tatuerade mig på ett nytt ställe.
    Min och emmsis fina julklapp till varandra :)
  • osv. osv. osv.

Vilken var den bästa stunden 2008?
Finns så många helt fantastiska ögonblick
  • Astons alla konstiga och gulliga upptåg
  • När jag, Jonna och Helena pimpade en rullstol en hel dag och natt :)
  • När jag, Jonna, Helena och Neam huggde julgran
  • Min och Neams nattliga hemfärd då vi poppade som tyysan.
  • Mitt och Kajsas svammel
  • Cleopatra beach kl0800 ;)
  • Allt mys med Therese och Saga och våra planer o framtiden.
  • Och alla stunder Petter är helt fantastisk :)
  • osv. osv. osv.

Var var du när 2008 började?
Utanför ida's lägenhet :)

Vilka var du med?
Emma, Ida, Sami, Hanna, John, Martin, Peter, Stina, Elin & Markus

Var var du  när 2008 slutade?
Jag befann mig på mitt gamla verkstadsvägen :)

Vilka var du med?
Kajsa, Stina, Micke, Kjell, Maria, Astrid, Martin osv.

Höll du dina nyårslöften 2008?
Njaaaa... det beror väl på hur man ser det? ;)

Har du några nyårslöften för 2009?
Samma som förra året, leva mer hälsosamt och tänka mer possitivt :)

Dog någon som stod dig nära?

Nej, alla lever och mår bra! (hallelujah, amen).

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?

2009 önskar jag mig mer pengar, eller eventuellt att allt helt plötsligt börjar kosta mindre :D

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
hmm.. inget alls vad jag kan komma på?

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Feber och förkylning är nog det enda som har hägrat, jag är nog en rätt frisk person (peppar peppar).

Bästa köpet?
Min och Emmsis semester var helt klart värt pengarna!

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag antar samma som alla andra, räkningar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jo, Petter gjorde mig riktigt glad nu under jul och speciellt här om dagen ;)

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Lady gaga - Pokerface
Chris Brown - Forever
Chris Brown - Kiss kiss
Jordin Sparks - No air
Sibel - Thats where ill go
Glasvegas - Geraldine
Amy Macdonald - This is the life
Amy Macdonald - Mr Rock and Roll
Darin - Breathin Your Love
T.I feat. Rihanna - Live your life
Ironik - Stay whit me
HIM - Join me
Nomy - Crucified by love
Sonja Alden & Shirley Clamp - du är allt
Those dancing days - Hitten
osv. osv.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog trivits bättre på skolan och med mig själv iår :)

Vad önskar du att du gjort mer?
tagit hand om mig själv bättre.

Hur tillbringade du julen?
Mormor ---> Mamma ---> Morfar ---> Petter ---> Tobbe
Jag, Acke och Petter åkte runt hela dagen, men jag klagar inte :)

Favoritprogram på tv?
Gossip girl och greek är nykomlingarna

Största musikaliska upptäckten?
Min Kurt!

Något du önskade dig och fick?
Massor :)

Något du önskade dig men inte fick?
Inget som jag har dött av än iallafall :D

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jaa vad gjorde jag egentligen??
Jag firade hemma i Kalix först, och sen hade jag och Olof ett gemensamt födelsedags partaj :)

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Om man får fantisera vilt, så ja!

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jag har nog gjort mer vad jag har kännt för och tänkt mer på mig själv än förut.
Jag har nog vandrat omkring mer i mjukisar än förut oxå ;)

Vad fick dig att må bra?
Familjen och vännerna <3

Vem saknade du?

Alla fantastiska människor som inte är bosatta i umeå

De bästa nya människorna du träffade?
Det skulle väl vara IKEA folket isof :)

Årets sötaste?
Paston och Saga ♥

Årets hetaste?
chuck bass ;)

Årets största kärlek?
Paston ♥

Årets bästa?
Min nya inställning till livet :D

Årets snällaste?

Priset går till min familj och mina vänner

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2008?
Marie och Fredde fick lilla Melvin :)

Vad var din största framgång 2008?
Att jag satte mig själv främst för en gång skull.


Åkte du utomlands 2008?
Förutom att jag har befunnit mig otaligt många gånger på den finska sidan om gränsen så har jag även befunnit mig på turkisk mark :)

Drack du mycket alkohol 2008?
Jag har varit ut rätt mkt ja..

Gjorde du något du skämms för?
Nej.

Vilken var din största lögn?
Den kan jag juh inte skriva här heller, vissa saker är HELT hemligt.

Hur mycket pengar spenderade du 2008?
Som vanligt så slösade jag alldelens för mkt!

Vad är dina planer för 2009?

  • Visualisera mina mål i livet och lägga ner mer energi på skola och utbildning.
  • Förtsätta där jag slutade med träningen och bli lite mer hälsosam.
  • Äta bättre och nyttigare
  • Vara sparsammare
  • Fortsätta fila på mina wifeskills
  • Tänka mer på mig själv
  • Och förtsätta tänka possitivt, vara glad och njuta av livet :)
Kommentarer
Postat av: Marie

Kanske är lika bra att du gör det! ;)



Du man ska inte tro allt vad bilder visar! ;) Allt är vinklat!! Haha.. Inte vet jag... ser nog rätt likadan ut! ;)

2009-01-05 @ 19:26:10
URL: http://frokenblueberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0