:D

Tänkte att det kanske är dax att uppdatera nu så här efter hemkomsten från Turkiet.
Resan upp till lule gick suveränt, dock så hade jag missberäknat hur lång tid resan skulle ta och anlände väldigt för tidigt..
Meeen det gjorde inte så mkt, köpte mig ngra tidningar, parkerade bilen och bara chillade i väntan på att Emmsi skulle anlända. Sen bar det av hem till Ida, som bjöd på planka innan våran avresa.
Flygresan gick även den bra och väl framme i turkiet så fick vi veta att vi skulle bo i alanya, så det blev en 2h bussresa dit med. Väl framme på hotellet kring 0600 så insåg vi att det är ingen ide att vi försöker sova, så vi packade upp, böt om och tog en promenad i den härliga morgonsolen till kleopatra beach. Helt ensamna på stranden (förutom 2st hundar) doppade vi fötterna i vattnet och kände lycka :D Sedan fortsatte dagen med frukost, och hamam (turkiskt bad/spa). Där fick vi ligga på heta plattor, få helkropps skrubb/peeling, skumbad och oljemassage. Rätt så skönt vill jag lova ;) Sedan seglade vi ner på stranden och bara njöt av våran första dag.

Resten av veckan såg ut som följande, sol&bad, utgång, sena middagar, indrhim och vin på balkongen.
Vi har även badat i jesusvågor till böneutrop och blivit strandade valar, bott i lyx för en dag på ett nybyggt all inclusive hotell i Side, fått manikyr och druckit paraplydrinkar ;)
Livet har varit jäkligt bra helt enkelt!! :D Och det var rätt okul att komma hem igen till allt regn och rusk.
Och inte nog med det, inbrott i bilen hade jag oxå turen att ha medans vi var borta. Nåja, den var juh inte sönderslagen som dom andra bilarna iaf. Så jag började köra hemmåt samma kväll som vi anlände till kallax, och svängde in på istidsgatan kring 0100 dvs. ungefär 12h sammanlagt hade jag åkt buss, bil och flyg den dagen.
Summan av kardemumman, veckan i antalya med älsko emmsi har varit hur jäkla bra som helst och jag hade gärna stannat ännu längre.



Helgen har även den varit bra, inflyttningsfest hos alex, rouz och stefan.. kom hem kring 0500 på morgonen efter en superkul kväll där zoolander posen hägrat hela kvällen :) Tog mig upp och ut på prommis med Kajsa dagen efter, åt middag med Petter, Henrik och Erika och sen dök mamma upp och sov över hos oss :)



I måndags vankade det skola och sedan for jag, helena, jonna och neam ut till gamlia och fotade lite.
Käkade china mat på kvällen och sedan bara mys.
Igår tog jag det lugnt nästan hela dagen, kände mig peppad att träna och for på iksu och avverkade ett pass där.
Hojjade hem och fick veta att kvällen var planerad och Aston hade barnvakt ;) chinamat, biljard, mys i biosoffan och ännu mera mys hemma.

Idag får vi se vad som händer, jag känner mig inte helt kry och har fått en släng av efter-semester-förkylningen.
Ciao ;)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Fina foton! Skönt att du är hemma igen.

Älskar dig!

2008-10-15 @ 22:34:57
Postat av: Theresan

nå jag tror är lite för nojjig till och från, är inte riktigt min stil.. brukar vara lugn oftast :)

funderar o ta en mellanbrun färg och kanske en röd slinga i luggen.. världsproblem :p

hur går allt för dig gumman ?

tycker vi kan ses snart, längtar så mkt efter att bara vara med dig.

2008-10-16 @ 13:44:36
URL: http://theresan.blogg.se/
Postat av: Theresan

Pyttsan ;) miss you cupcake. "every time i spend with you is a moment i treasure".

2008-10-21 @ 23:34:36
URL: http://theresan.blogg.se/
Postat av: Theresan

haha det var ju nästan roligare ;D du måste säga receptet på grötpalt så kan jag säga mitt recept på paltgröt ;)

2008-10-22 @ 11:42:23
URL: http://theresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0