update 24/11



Jag borde uppdatera oftare.
Allt roligt som har hänt på sistone och gjort att jag har haft fullt upp (anledningen till den dåliga uppdateringen) känns så gamla nu helt plötsligt. MEN MEN jag tänkte dra en liten snabb version av ALLT som händer och har hänt =)

För ett väldigt bra tag sedan så köpte Helena och Jonna en rullstol (jag prutade ner den) som vi höll på att pimpa non stop i cirkus 10h. Kring kl0000 rullades den äntligen ut på ålidhood pimpigare än någonsin! Ny lackad, omklädd i guldtyg och pimpad med diamanter har den förgyllt våran vardag ett bra tag nu. Vi har haft handikapp OS dvs. byggt hinderbanor i Helenas och Jonnas lägenhet, ålat omkring på golvet som små sälar (vi var förlamade i benen) och försökt ta oss upp på den, försökt göra konster med den och bara glidit omkring. Vi har till och med skruvat ner en dörr för att handikapp anpassa lägenheten mer och vi har fått Torbjörn att specialdesigna en mugghållare som passar som handen i hansken. DVS den har bringat oss en väldigt lycka! och skicka gärna en ansökan om du vill ha just din rullstol pimpad ([email protected]).

Vi har skrivit tenta och fått tillbaka resultaten.
Och om vi säger så här guldrustningen hjälpte! och inte nog med det vi lyckades även klämma in ordet guldägg i våra svar på tentan (Helena glömde och som straff fick hon köpa vin, vilket hon oxå glömde).
Nåja, mitt slutgiltiga betyg hamnade på 1,5 poäng ifrån MVG, surt sa räven.

Vi har haft oändligt många myskvällar på carlshem, sett film, spelat spel, bakat, gjort brända mandlar och lärt oss att socker stelnar fortare än man tror. Vi har sytt kläder av lakan och legat och svurit på golvet, men allt som allt så har vi haft det jävligt bra!

I fredags hade vi sittning.
Det var jäffligt kul, och vi sken som solar i våra gudinne klänningar (läs: hemmagjorda av lakan).

Idag har jag, Fiso och Jonna varit på iksu i 3h (!) sprungit, trampat, lyft och haft oss.
Det är ungefär lika många timmar som jag spenderat på iksu totalt de andra dagarna i veckan.
Vi passade även på att tillbringa lite tid i kempehallen, försökt vara lika spänstiga som Jonna men det är långt kvar.
Vi träffade även en homosapiens av den manliga könet som stog och slog med en pinne på en säck.
Han såg att vi behövde hjälp (jag behövde hjälp) när vi försökte vara akrobatiska (läs: jag försökte göra kullerbyttor, som hindrades av min ångest för att bryta nacken). Han var nån slags karatekid, så nu kan jag göra baklängeskullerbyttor och någon typ voltullerbytta :D nice va?

Snart är det jul dessutom jul, längtar som tusan!
Mys med min Emmsi, min mommo, min lilleboo, moffe & lena, therese <3
JUL JUL JUL... idag funderade jag allvarligt på att hämta ner alla julsaker från vindan, men sen hejdade jag mig och insåg att det blir faktiskt lagligt att pynta om några dagar och jag kan faktiskt vänta tills dess =)
Och inte blev det bättre av att jag och neam såg narnia idag, tur att hon gick med på att julshoppa lite på tisdag när csn kommer, trotts dess begränsningar.

Näää nu är det dags för sängen.
godnajt.
Kommentarer
Postat av: Bitte

Men kan vi få se en bild på den omtalade rullstolen då?Ha det bra.

2008-11-25 @ 13:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0