wifeskills testing testing..

Igår filade jag otroligt mkt på mina wifeskills ;) JAG KOCKADE! Och nu gjordes det inte korv och macaroner om ni nu trodde det! Nej nej, de få gånger jag väl kockar kan jag lika gärna slå på stort ;D
I vårat superba kök tillagades det
  • rotsaksgratäng gjord på potatis, morötter, zuccini och kålrot m. smulad getost över
    (gratängen är nyttig om man nu skippar getosten eftersom den annars bara innehåller vatten och buljong)
  • kött m. marinad gjord på lime, lite oliv olja, timjan, vitlök, salt och peppar
  • stekt babyspenat m. hackade vitlöks klyftor och rostade solrosfrön
Tyvär så glömde jag fota hela härligheten, Men jag ska iallfall beskriva synen av mig ensammen i köket för er, jag är som ett fullkomligt yrväder som drar runt och lämnar ton med disk bakom mig.
  •  det kastas  och diverse andra kryddor åt alla håll och kanter eftersom jag får för mig att jag plötsligt har passion för att laga mat
  • Jag använder hundra bunkar, slevar och former eftersom att jag oftast råkas lägga ex. kniven i diskhon direkt efter använding (Nej, jag kan inte diska den eftersom att det inte finns tid till sådant i stundens hetta)
  • dessutom så råkas jag använda fel grejer hela tiden, eller kommer på att den andra stekspaden hade nog varit bättre, och byter.
ex. idag när jag och Fiso gjorde entre i mitt palats för att få oss lite lunch av master P, så började han att sätta in disken (mitt mästerverk från gårdagen) i diskmaskinen. Och mitt i allt håller han upp en ugnsform med en massa spår av morötter i och frågar; Men Evve, vad är det här?
Då kollar jag på honom och Fiso och säger med förklarande blick; Joo, det var så att när jag rev morötterna så satte jag dom i den där formen, men sen så insåg jag att den var för stor och tog en liten form istället. Och så hann jag inte diska den :S

Som tur var så blev min middag mer än väl godkänd och det var då fasen tur det med tanke på hur jag stått och gnidigt in köttet i timjan med mina bara händer (Måste observeras att jag ALDRIG tar i kött/fisk eller kyckling, utan benar och filear allt med kniv och gaffel) ni som känner mig vet vilka matfobier jag har.
På fredag ska jag laga fläskfilé, jag hoppas det ska gå bra, men man ska inte säga hej förrän man är över ån.



Idag så vaknade jag ej utvilad och ville dö, och trotts att vi kan börja när vi vill när vi har labb så tog jag mig till skolan vid nio. Lovar att jag höll på att somna under min promenad från laggen till teknikhuset, ni kanske kan se det framför er, snön dinglade ner, nästan helt folktomt, superhalkiga skor och ett evigt gäspande.
Nåväl, efter att ha spenderat 100år på skolan varav 99år i behov av hjälp så drog jag och Fiso ner på stan, unnade oss saker och beslöt oss för att ta en fika på vårat älsklings mekka ;) Där mös vi i sofforna och tryckte i oss våra bakelser (morotskaka&wienerbröd) innan vi tog smaragde och styrde kosan hemmåt.
Väl hemma har vi käkat middag, myst och beställt kläder, framförallt träningskläder, och planerat våran ultimata spa helg då vi verkligen ska skämma bort oss själva m. massage och behandlingar :) längtar.

Imorgon ska jag återigen försöka att ta mig upp i någorlunda bra tid trotts valmöjligheten, sen får vi se vars benen bär oss ;) Nu: Mysing med Pettsi och sen sovsi ♥
Ciao.
Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för stödet, älsk. känner mig väldigt peppad, ovanligt peppad för att vara therese gustavsson ;) men känns som att det går bra, känns som att det jag håller på med är väldigt lärorikt trots allt. idag var ju första dan på komvux också, fick typ bara schema o veta vad lärarna är för några :) så börjar på måndag :) men har ju arbete för de, med vård o sen ska jag börja med matten :P miss you to.. alot!

2008-01-09 @ 12:41:11
URL: http://theresan.blogg.se
Postat av: Anonym

jo schemat är bra :) är som måndagar o onsdagar jag har ämnen på univercity sen dom andra dagarna blir det hemmastudier i vård o matte typ :) förresten, vad du blivit husmor ;) är det ngt nyårslöfte ? ;)

2008-01-09 @ 15:56:17
URL: http://theresan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0