........................................................

Har du köpt en chokladkalender?
nej

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
svårt om man inte har en kalender ;)

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Har några kvar..

Till vem är det svårast att köpa till?
farbor och morbror

Dricker du alkoholfri glögg?
dricker inte glögg alls..

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
nej.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
inte många alls..

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
typ mysteriet på grevehokm?

Säg en person som du velat säga “God Jul” till men aldrig
vågat/orkat eller kanske glömt?
ingen alls??

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
jag, fast petter och aston hjälper till lite när jag väl piskat på dom ;)

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut?
Hur ska den se ut?
jag är julhitler som jonna så fint kallade mig, även julgranshitler.

Plastgran eller äkta
äkta

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
det är roligt att ge, men det är juh roligt att få oxå ;)

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
jag vill nog ändå fira julafton hemma, tänk en jul utan snö? nää..

Känner du någon julstämning nu?
hyffsat.

När kom din julstämning?
den började komma när jag köpte min nya julgranskula (november).

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
1advent och absolut senast dagen efter ;P

När julpyntar man?
under hela december månad.

Skickar du julkort?
nej.

Vilken senap till skinkan?
Grovkornig stark skånsk senap

Viktigaste på julbordet?
löjrom, löjromsbomb, löjromssås, lax, köttbullar och omelett ;)

Julmusik jag inte kan vara utan?
kenny g ;) visst då helena och jonnis?

Världens bästa jullåt?
ehmm.. finns många fina.

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd?!?! que?

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
knääääck

Vilka traditioner har ni?
senaste 5åren har sett ut ungefär så här, jag kliver upp och jobbar fram tills 1, åker sedan till mormor, därefter till mamma, sen till morfar, sen till petter, sen till andreas och sen till petters faster och sen hem till älgstigen för att sova.

iår kommer det bli ändringar, mamma ---> morfar och lena -----> mormor/petter i ett?
dvs. en lugn julafton.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
men slå in själv!!
slår dom in saken på affären så river jag ändå bort den sen och gör om.

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Köttbullar - Prinskorvar (vem äter två stumpar som är ihopstoppade?)
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • ledighet
  • mys
  • god mat
  • julafton
  • julklapparna

5 Nackdelar med julen enligt mig:

  • stress
  • för mkt mat
  • julafton
  • fula julgranar ses allt för ofta
  • väntan tills tomten kommer
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0