..........

Jag vet inte hur många utkast jag har som ligger och skräpar, den har sommaren har då varit allt annat än en blogg sommar. Nu idag den 13 augusti 0744 tar jag mig dock tid då jag vaknat före utsatt tid :)
Nu undrar säkert mina ume kumpaner VAD har evelina gjort på sistone?
hmm... evelina har bland annat:

- Pysslat om sin Paston som har varit/är skadad, han har hoppat runt på 3 ben och sett olycklig ut ett tag, men nu går han på antibiotika & smärtstillande och försöker bli frisk innan tisdagens återbesök i gammelstan.
- Jag kör nu även genom Lantjärv och förstår inte vad folka gnatar om, det går väl hur bra som helst??
Dock så såg jag en dag, i motsatt riktning, hur en lång bilkö bildats, vafan tänkte jag?! och sen så såg jag det, en liten gubbe som var ut med sin permomobil blockerade hela väghalvan. ha ha ha.
- Jag har varit på 2års kalas hos sötaste Saga, blåst såpbubblor och ätit barbietårta :)
- Jag och Emma har varit och hälsat på Marie, Fredrik och Söta plutt Melvin :)
- Jag har på min lediga dag i lördags inte gjort något alls. Eller jo jag såg hela säsong 1 av Greek ;) det är såå bra.
- Idag ska jag till frissan efter jobbet, slutar 1800 och tiden hos henne är 1815.  Det ska bli spännande :)
- Efter idag har jag bara 2 YNKA dagar kvar att jobba, sköönt.
- Jag och Emma har pratat norska med varandra i nån dag nu, det är mkt roligare en svenska.
 Emma må jag spörre dig en ting? Har du pottepop? eller lyspere?
- Evelina har även inte badat en enda gång i havet, bara gått ut en bit.
- Evelina har inte legat en enda dag på stranden och grävt ner tårna i sanden.
- Evelina har haft regn alla sina lediga dagar förutom en, då blev det höst.
- Evelina längtar tillbaka till sitt Ume, till sina kumpaner, till skolan och till sambo livet.
- Evelina och Petter ska inta IKEA på söndag efter Evelina slutat jobbet. YES!
- Evelina funderar hur hon ska fördela sina 2 lediga veckor innan skolan börjar.
- eventuellt åka upp till fjällen m. Petter och Aston i några dagar och mysa bara vi 3.
  eventuellt stanna kvar i Kalix några dagar och mysa med Therese, Mommo, moffe osv.
  eventuellt åke hem till Ume och göra sig lite hemma igen och bara pusta ut på Neams balkong.
  ELLER så hinner jag eventuellt göra allt det där innan skolan börjar?

Nu måste jag iallafall kliva upp och göra mig redo för att köra till jobbet :)
Ciao.
Kommentarer
Postat av: Oompa LOompan

Jag säger: kom hiiit! Du kan få godis ;P

2008-08-13 @ 12:19:39
Postat av: Haklenapissamellanbena

Heey trosis! Hörru de va ju kul att du upptaderade oss vad som händer i ditt liv där uppe i norr.. det måste väl nästan va vinter där nu?? ;P



Puss

2008-08-14 @ 06:28:23
URL: http://hemmarne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0