Jävla dag.

Gahh vilken dag jag hade igår, började med att jag vaknade i Emmsis soffa fullt påklädd eftersom att jag "mest troligt" somnat till filmen vi såg på kvällen. Sedan försökte jag väcka Emma, började att med en snäll röst som senare resulterade i att jag sa; Emma du dreglar!!!
inte ens det funkade.

Nåväl efter ca. 4h klev Emmsi upp och vi kunde börja röra på oss. Först till Alko och inhandla lite av varje med en nota som slutade på just under tusenlappen. Sen vidare till IKEA (observera att jag inte ätit varken frukost el. lunch än).
På ikea började jag avverka Åsa's och Jojjo's lista som dom skickat med, och där började min dåliga dag.
Jojjo's gardinstänger som var 5m långa la krokben för mig hela tiden och for in i precis allt, jag glömde en massa saker efter vägen och var tvungen att springa tillbaka osv. osv. Dock så fick jag faktiskt handlat lite åt mig själv oxå :)
en matta, en badrock, kuddar till soffan, gardiner till köket, en massa ljus, ljuslyktor, lampskärmar och lampfötter till vardagsrummet, lampor till köksfönstret, en strykbräda, förvaringslådor till sovrummet, OCH det bästa av allt :) Våran übersnygga nya säng! :D



Men då var juh problemet hur jag skulle få med mig våran nya säng till ume?
Problemet löste sig då jag kunde skicka den med bussgods, men när jag väl skulle packa in sängen i en massa karton och wellpap för att den inte skulle skada sig så började jag ångra mitt köp. FY FAN VILKET HELVETE! Mitt tålamod prövades tusen gånger om. Kring 1600 tog vi oss äntligen därifrån och jag skulle äntligen få något att äta.
MEN så klart så finns det inte det jag vill ha, inte ens mitt andra val hade dom heller, så det slutade i grillkorv och mos.
Nåja less som få for jag och tog ut pengar och satt sedan i frisörstolen i cirkus. 2-3h och när jag äntligen kom ut därifrån så ville jag bara grina, jag tror aldrig jag har varit så ful i håret i hela mitt liv. Men snäll som Emmsi är så öppnade hon Rouslanas hårsalong så där på kvällskvisten och vi färgade över allt. 1300kr kastade i sjön alltså.
Och inte nog med det, hundralapparna som jag tidigare haft i mina fickor (eftersom att jag inte äger en plånbok) var spårlöst försvunna, KAN MAN BLI MER LESS??

Nåja jag och Emmsi hade då jävligt bra teamwork igår iallafall :)
Och sen så får jag juh försöka glädjas åt att den här dagen iallafall har varit bra :)
Resan mellan haparanda och kalix gick utan bekymmer, jag har även fått in alla saker i bilen helt själv :)
(Petter och Paston har varit uppe i fjällen sen i torsdags och kommer inte till ume förrän på söndag).
Bilen är fult lastat från golv till tak och jag lovar er att Kajsa kommer bli grymt imponerad imorgon när jag plockar upp henne för våran hemresa till Ume :) Dock så är det jäkligt tur att hon inte ska ha med sig några saker, för det är verkligen proppfullt, en enda stor vägg bakom förar-/passagerarsätet.

Nää nu ska jag ta och göra mig lite frukost så här kl 1548 på eftermidagen.
Adjos.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0