Nya mål.

åhh. Jag är på dåligt humör idag :(
Jag hade storslagna planer på att baka nu när jag är ledig några dagar, främst lussekatter och en saffranskaka som verkade god. Men även muffins, bullar, hallongrottor, kladdkaka, wienerstänger, morotskaka osv. osv. osv.
OCH vad tror ni att jag kommer på då jag kommer in på våran parkering, JO jag har glömt saffranet SÅ KLART! åHH, det är så typiskt. Och bara därför försvann helt lusten till att baka ngt överhuvudtaget.



Får hoppas att den kommer tillbaka igen imorgon. Då ska jag kliva upp tidigt (har tvättstuga) och sedan städa ordentligt i hela lägenheten, måla, lyssna på musik och baka. Det är planerna för morgondagen.
Jag behöver bli mer huslig, jag vill bli mer huslig och om jag ska bli det så är det juh bara att sätta igång så att det blir gjort. Imorgon ska jag börja mitt nya husliga liv, eller jag ska börja nu på en gång med att laga middag åt oss och samtidigt kanske göra den där kladdkakan ändå :) Och allt detta för att komma ett steg närmre för att fullända min nya livs plan. Har kommit till insikt om att det går inte bara att sitta och fundera på hur man vill att ens liv ska se ut, man måste ta tag i saken oxå och inte vänta tills "imorgon". Allt för ofta så är man deprimerad över allt man inte är och allt man inte kan göra, men allt går om man bara vill. Nu har jag bestämt mig för att jag i den mån jag kan alltid ska göra det bästa av det jag har och av situationen. Jag ska ta mig tid till att göra sånt som jag drömmer om, planera min vardag bättre så att jag får ut så mycket som möjligt av mina dagar. Och om jag så bara vill mysa en hel dag så ska jag åtminstone mysa rejält. Allt kommer inte på en gång, men det är OKEJ det förväntar jag mig inte heller. Mina bullar kommer säkert bli brända, men det var isof bara försök 1av många fler. Jag vill köpa längdskidor, och det kommer säkert ta ett tag innan jag har fått in tekniken och jag kommer säkert ha stora skavsår, men upplevelsen vet jag kommer göra allt det där så oviktigt. Jag ska ta tag i min träning igen och det kommer absolut vara jobbigt i en början, men jag vet hur bra jag kommer må, hur gott jag kommer sova och hur utvilad och fylld av energi och styrka jag kommer vara. Jag ska verkligen ge mig an på att försöka vara husligare, laga mer mat, baka mer och städa mer, för inget slår känslan när jag är stolt över mig.

Näe, mitt nya motto är Jag vill, jag kan och ska.





image53
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0