Lyckorus :)

Mitt nya husliga liv går alldelens fantastiskt :)
2 dagar i rad har jag klivit upp kl 0800 för att gå ner i tvättstugan (det är korta tvättider) och tvätta. Förut har jag alltid funderat på vad det är för slags morgonpigga människor som orkar börja dagen med lite tvättning :) nu vet jag det iallafall. 2 dagar i rad har jag även gjort ngt husligt i form av att baka eller laga mat, kanske inte så komplicerade grejjer MEN det är ändå en stor vändning för mig från att helst inte ha velat lagat mat överhuvudtaget :)
Jag och Aston har varit på upptäcksfärd två dagar i rad och vi har dessutom oxå varit på upptäckfärd med husse efter våran alldelens egna :) Igår så regnade det hela dagen och det finns nog inget bättre än att promenera i regnet! Jag älskar hur det doftar och hur dropparna faller på min kind.. åhh :) dessutom så är det juh ett plus att det inte är så mkt folk i farten. Jag och Aston kunde i lugn och ro gå vägen efter "chinabron" och bara njuta av våran promenad :) Den där vägen är en riktigt bra väg, alldelens vid nydalasjön, massor av skog, nu övergivna sommarstugor och en bra väg att gå på :) Önskar att jag hade haft med mig kameran, ni skulle ha sett hur både jag och Aston såg ut när vi kom hem! blöta, leriga och fulla i sand, det första vi båda två fick göra var att hoppa in i duschen :)

Idag har det tyvär inte regnat, så det var tyvär lite väl mkt folk ute och gick. Och det gillar vi inte för Aston vill kunna springa lös i skogen, lukta på saker och hoppas över dikena bäst han vill. Så efter att vi blivit avbrutna flera gånger så ringde vi husse och bad han starta bilen, för nu ville vi ut i den riktiga skogen där vi får vara "ensamma" :)
Så idag blev det en riktig ute dag för oss allihopa :) härligt att få bli lite rosig om kinderna.
Efter våran upptäcksfärd med husse så for vi och handlade lite, jag gjorde köttfärsbiffar (hamburgare) med massor av sallad, lök, salt och peppar. Och mumsigt blev det (har aldrig gjort köttfärsbiffar fram tills idag) så jag är väldigt stolt över mig själv :) Den här känslan som jag har inom mig nu är helt underbar! hoppas den aldrig försvinner :) Jag fullkomligt rider på en våg av lycka, känner hur lycka bara strömmar igenom min kropp :)
Livet är underbart, och jag är full av förväntningar :)

Har kommer lite bilder från min fantastiska dag och på den supergoda saffranskakan jag gjorde igår :)



ciao ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0