lucia.

image200

Gud vilken jobbig vecka, men rolig! Vi har börjat en ny kurs i webbdesign (kanske har nämnt det?) och det har resulterat i oändligt långa men roliga dagar i datasalarna. Har säkerligen suttit minst 5h varje dag och bara skrivit en massa html och css koder. Men nu börjar man se ljust i tunneln iaf, bara rapporten och VG upgifterna kvar, eller ja, vi ska juh börja göra våran egna hemsida också.. Men trotts att jag nästan inte fattar ngt av det jag har gjort hitils så ser jag verkligen fram emot resterande veckor av denna kurs, känns som att det är den mest givande hitils :)

Idag har jag/vi även tagit oss en liten pause för att se lucia tåget som var i mitum (naturvetarnas cafe, i teknik huset som vi sitter i nu heter fiket fikum ;) bara så ni vet). Tycker det är så himla mysigt med lucia, jag och Neam spekulerade idag om vi kanske måste planka in på ngt dagis/skolas luciatåg, så vi får njuta lite mer :)

Har kommit hem för ett tag sedan, Jag, Petter, Fia, Herman, Nea och Nils har varit och spelat lite biljard ikväll, och nu väntar jag på att Petter (som dumpade av mig och Aston hemma efteråt) ska komma hem från skolan, han lovade att han högst skulle vara borta 1h :) för jag är mys sugen ♥

Snart får vi jullov också, det längtar jag oändligt mkt till! Slutar skolan den 19:e och börjar jobba den 20:e kl0900, ser verkligen fram emot det :) Har dock tagit ledigt den 22:a och 23:e för att kunna fara med Emma, Ida och co/. till lule för lite julshopping, och så utgång på kvällen den 22:a så klart :) Har ingen aning om vad jag ska köpa till Petter, för det första så önskar han sig ingenting (inga realistiska saker iaf) och sen så har han precis allt han behöver! Så fort han kommer på att han vill ha ngt, så köper han det, så det finns verkligen ingenting kvar för mig. Har klurat och klurat, försökt snappa upp sånt han säger, men jag är nollstäld. Det blir nog ett sista minuten inköp skulle jag tro på våran shopping dag i lule, suck. Måste göra klart mormors present i helgen dessutom, känns lite stressat och dessutom så måste jag tvinga fram lite inspiration! men det löser sig säkert också :) Ser verkligen fram emot julen, ska bli så super mysigt att få komma hem och umgås med alla man tycker om :)

Fast om jag ska vara riktigt ärlig så har jag faktiskt tjuvstartat lite ;) ex. igår så hade jag och Kajsa "lilla julafton", mös och öppnade våra julklappar. Och på söndag så ska våran söndagsmiddag bestå av ett litet julbord och såklart julklappsöppning!! Som tur är så har jag iaf Neas och Fias klappar köpta och färdiga, bara att slå in (jag vägrar låta affärerna slå in mina paket, då jag varje år har ett speciellt tema på inslagningen) Men däremot så tror jag faktiskt att jag ska sätta igång ikväll och göra Nippes och Hermans :D haha. Näe, nu jäklar ska jag sätta igång nu när inspirationen plötsligt slog till ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0