Jul fint :)








Så här ser det ut hos mig i jul :) Har planterat lite hyacinter idag, blir så mysigt med lite julblommor + att dom doftar jätte gott :) Så det blev vita i vardagsrummet, som jag planterat ner i ett par ljuslyktor där toppen går att lyfta bort. Tror att jag ska köpa fler av dom, om dom finns kvar på buketten till jul när jag kommer hem. Dom är så himla praktiska när dom går att fylla med precis vad man vill, julklulor, luft, sten, kottar, hyacinter, vatten med snittblommor som flyter osv. osv.  Tror jag måste köpa av alla 3 storlekar och ställa lite huller om buller, fylda med lite av varje :) Och i köket har jag planterat ner mörklila hyacinter  i en vit låg kruka, lite mossa och kanelstänger :) Kommer bli fint då dom slår ut och matchar min duk som är vit, lila, rosa, orange etc. :)

Längtar tills jullovet börjar, ska bli så himla kul att få jobba lite på buketten och snöa lite blommor ;)
+ att Mia fortfarande har mina glitterpinnar i säkertförvar :) hahaa. Nu jäklar, ska dom användas :D
Mina planer för julafton är fortfarande lite osäkra.
Kommer iallafall att jobba fram tills kl.1300 och efter det bör jag hinna med att fira med:
♥ Mamma & mina systrar
♥ Petters familj
♥ Farbor Tobbe
♥ Morbror Andreas
♥ Petters faster
♥ Morfar och Lena
♥ Mormor och Acke

Föregående jul såg det ut som följande:
Jobbade på Buketten till kl1300
Åkte hem till mormor på stenbäcken och böt om
Jag och Acke åkte till Mamma & syrrorna i Börjelsbyn
Körde hem Acke till mormor
Åkte vidare till Petter och åt julmiddag där
Sedan åkte jag med dom till Nyborg
blev avsläppt hos min morbor, där morfar, lena, mormor, acke och tobbe var
Gick över till Petters faster som bor ca 3 hus bort och fick kramas med hans farmor osv.
Sedan hem till Petter och pusta ut efter en stressig med otroligt perfekt dag :)

Hoppas på att mitt schema över julen kan se likande ut i år igen :)


Kommentarer
Postat av: jessica

vilken mysig julgran! :)

2007-12-07 @ 16:21:13
URL: http://jmaki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0