Dag 9 – Min tro.

Jag tror att det finns någonting större än oss själva, ingen gud, bara ödet.
Jag tror att vissa saker sker av en anledning. Att endel saker är förutbestämt.
Om jag tänker tillbaka på negativa händelser i mitt liv så kan jag nästan säga att just den där negativa händelsen har lett till något nytt, till något bättre eller till en viktig lärdom varenda gång.
ex. Tänk om mina föräldrar aldrig hade skiljt sig, då hade inte jag varit tvungen att byta skola, då hade jag kanske aldrig träffat en av mina bästa vänner, och hade jag inte träffat henne så hade jag kanske aldrig träffat Petter.
Och om jag inte hade träffat Petter då kanske jag inte skulle ha flyttat till ume och då skulle jag nog aldrig ha träffat två till av mina bästa vänner. Och jag skulle inte heller ha haft världens bästa "stora syster".
Om inte mina föräldrar hade skiljt sig så kanske jag aldrig skulle ha haft en så bra relation till min mormor, morfar, morbror och farbror. Och om jag inte hade haft en så bra relation till dom så hade jag kanske inte suttit här med världens finaste tatuering tillägnad mormor ;)
Jag tror att människor kommer in i ens liv av en anledning, vissa för en liten stund och andra för hela livet.
Och jag tror att oavsett så finns det en mening till varför det blir som det blir. Om någonting är "meningen" så kommer det att bli så oavsett vad som hänt/händer, det kan ta 1 vecka, 1 år eller 100år, men det kommer hända om ödet har bestämt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0