Dag 2 – Min första kärlek

Säg millitär - Du är kär ♥
Ja så höll jag på en sväng där till alla när jag var liten, säg kalle anka - gå på en planka var oxå rätt populärt ;)
Om man bortser från när man gick grundskolan så kom nog inte min första kärlek förrän jag vaf 14 år.
Min bästa vän och vapendragare Therese var tillsammans med Henrik, Henrik hade en kompis som hette Petter.. Det hela började med att Henka skulle ge Therese en cd skiva som han hade gjort åt henne och vi skulle träffas vid vitheden i Kalix. Vi stod som dom två fjortisarna vi var och väntade ivrigt (vi var rätt coola oxå) och så kommer dom, på moppe ;D Petter tar typ aldrig av sig hjälmen men redan då så kände jag att "honom ska jag ha".

Henka hade en epa, och arbetet var väl fördelat så att Henka körde och Petter skruvade, jag blev juh såklart väldigt intresserad och passade på att följa med till Henka med Therese ifall att Petter skulle vara där, vilket han oxå alltid var. Så en dag när Petter sitter och skruvar vid motorhuven så ber Henka mig testa om tutan fungerar (jag sitter inne i epan och gör nått). Så jag tutar iaf, högt och länge :) och då ser jag hur Petter reser sig upp och typ håller sig för öronen, så här i efterhand har han berättat hur han hörde mig säga fan fan fan flera ggr. Man kan väl säga att jag trodde att det var kört då :) Men tydligen inte, för efter det så vet jag inte hur många gåner det har hånglats i den där illgröna epan, hur många sena nätter jag spenderat i den, eller hur många cd skivor med låtar som rosa hellikopter, space invaders, mörker, ditt jävla luder, sommarnatt och bushman som spelats :) Men jag blev dumpad, på icq till och med, rätt omoget ;)

Sen så kom det en period när jag dejtade och var väldig kär i både Robbe, Isak och Björn, och hade till och med ett förhållande med Johan som varade i lite över ett år.
Sen en dag så började jag och Petter att prata igen, han fyllde år så vi for till myggan och fikade, vi såg matrix på bio, och film i hans rum. Jag kommer ihåg att de sms jag fick hade dubbla budskap och att jag bad Therese spå i sin spåkula vad han menade. Och jag har för mig att svaret jag fick var rätt klart ;) Den kvällen sa jag till mormor att jag sover nog mest troligt bort ikväll, hon frågade vars, jag svarade Petter och vi båda log :) Han har nog alltid funnits kvar på ngt sätt.
Första kvällen såg vi cops, och när jag gick hem på natten så fick jag ett sms där det stod "du får gärna vända om", jag hade inte ens tagit mig från kvartet än, men man måste juh spela lite svårflörtad så jag sov hemma den kvällen. Nästa kväll så var han nog rätt taktisk, han slog nämligen på the ring (jag var livrädd), då hände iaf det klassiska scenariot, vi satt på varsin sida, och helt plötsligt juh längre in i filmen vi kom så blev glipan mellan oss bara mindre och mindre ;) Och sen var det kört, igen ♥
Det har inte varit lätt alla gånger att på ett sätt växa upp tillsammans, vi har gjort slut flera gånger för att sedan hitta vägen tillbaka till varandra igen. Vi har flyttat till vårat första egna tillsammans, vi har flyttat ifrån varandra, vi har bråkat, vi har sårat, och vi har samtidigt aldrig älskat någon mer.
Det är alltså ungefär 10 år sedan vi träffades för första gången, min första kärlek är oxå min nuvarande.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0