Lägesrapport 1

Hej allihopa! :D
Sitter på universitetet och har precis fått internet att funka på den bärbara :)
Resan hit gick jätte bra och vi blev upphämtade av universitetets chaufför på flygplatsen.
Vi har bott två nätter hos en tjej som heter Tamora, jätte fint uppe på en av alla 7 kullar. Jordanien kallas juh "the city of the seven hills" :) fatta vilken utsikt hon hade.
Men hennes lägenhet var rätt långt bort från skolan och rätt liten så hela gårdagen försökte vi fixa oss en ny lägenhet.
Så idag flyttar vi in i en jätte fint lägenhet ett kvarter från skolan, 3 sovrum, 2 badrum, vardagsrum, kök och altan :) sweet!
Det var värt allt krångel och vi känner allihopa att vi kommer trivas mycket bättre i den andra lägenheten.

Igårkväll var vi ute och åt i gamla stan, rökte vattenpipa och bara myste tillsammans med Tamora.
Idag har vi haft rundvandring på campus och just nu har vi uppehåll till 1200, vi får se vad som händer efter det.
Efter skolan blir det att flytta in, handla frukost osv.

Har inte hunnit ladda upp några bilder till datorn än, men imorgon ska jag försöka hinna lägga upp lite bilder här så ni får se vad vi pysslar med och hur det ser ut.

Saknar er alla där hemma, men jag lever och har det superbra :)
Skickade sms till alla oroliga när vi landat men jag vet inte om ni har fått dom?
Är inte så dyrt att skicka sms, dyrare att ringa till och från sverige.

Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen!

Hoppas ni har det bra


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej hjärtat!

Skönt att höra att allt är bra. Var försiktig i solen. Den är het på de breddgraderna. Hur varmt är det i Amman?

Kramar och hoppas att nya lägenheten blir superbra.

/Mormor

2009-07-19 @ 11:55:32
Postat av: Acke;-PP

hej, haha "The city of seven hills" är det nån ny tv serie ?:) har du det bra då?? :)

2009-07-19 @ 13:47:44
Postat av: helena

jo jag fick då messet=)nu slipper jag ju oroa mig=)saknar dig redan juh=( ingen som är på min nivå i tennis=))haha, kul att allt e bra med dig...lägg upp nå bilder på dig så jag får se om du fått en prick=)

2009-07-19 @ 15:47:24
URL: http://helenakblogg.blogspot.com
Postat av: emmsi

åhh evvsi...!!

skriv hela tiden och glöm inte solskydd ;)

puss. love u!

2009-07-19 @ 16:33:40
Postat av: Theresan

Längtar efter att se hur allt ser ut.

Vi saknar dig redan, ingen som sparkar liv i oss på morgnarna.

Glassa lugnt ;)

Puss! <3

2009-07-19 @ 22:42:10
Postat av: Néa

underbart det låter att du lever!! och även har det bra :D <3 miss you

2009-07-20 @ 13:11:46
URL: http://neasundstedt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0