hemma i nordpolen :)


Då var man hemma i Kalix för lite jullov :) Har redan hunnit med att jobba och myst med emmsi, trotts att jag kom i fredags. Julgransstäld har jag oxå hunnit med, emmsi och jag har skills ;)
Vana julgranstjuvar som vi är så pälsade vi på oss med täckbyxor och dom snyggaste mössorna vi hittade, hoppade in i smaragden och begav oss ut i nikkalas djupaste skogar. När vi valt ut platsen där vi trodde att granen skulle finnas och slog av bilen så blev det tyst. Vi är nämligen inte bara duktiga julgranstjuvar utan även duktiga på att bli rädd för saker, ja nästan allt. När vi väl stod utanför bilen och hade kollat konstigt på varann i några minuter så konstaterade vi att det var KOLSVART och våran lilla ficklampa skulle minsan inte skrämma bort några spöken. Så vi kom fram till att det är nog bäst om bilen står på, redo att åka iväg (om nått vi är rädda för skulle passa på att komma) och med helljusen på. Sagt som gjort, bilen lös upp skogen och vi började leta granar i den mån som ljuset sträckte sig, dvs. med minimal omnejd. MEN eftersom att vi har skills så hittade vi den snyggaste granen vi någonsin snott bara några meter från bilen och ca. 1m in i skogen. YES!

Nu skulle vi dock hitta två granar, så vi utvecklade en ny taktik dvs. jag körde långsamt och emma lös med ficklampan ut i skogen från bilfönstret ;) När vi fick syn på en gran som såg lovande ut så stannade jag bilen, emma genade genom diket, skakade i granen och tog det avgörande beslutet om den dög eller ej.
Och inom en timma (inkl. restid) hade vi hunnit såga ner 2 granar :)
Så gårkvällen ägnade vi åt att pynta granen och få lite julkänslor ♥

Har varit supertrött hela dagen idag, varit och hälsat på mamma och halsovit på soffan under hela besöket :)
Resten av kvällen har jag inte tänkt göra många knop heller, det enda som står på shcemat är att pynta granen m. mormor, prata lite i telefon ;)

Resten av veckan ser ut ungefär så här.
Mån: Jobba 9-1915
Tis: Jobba 9-1915, förfest och utgång på hotto
Ons: Den årliga panikshoppingen i lule med Emmsi, kanske även får sällskap av en viss Therese :)
Tors: Jobba 9-13 och sen åka runt till alla i familjen och inkassera julklappar ;)
Fre: LEDIG
Lör: LEDIG (ev. köpa upp alla mina pengar på ikea)
Sön: LEDIG (om pengarna inte redan är uppköpta så blir dom det idag ist)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0