Skidpremiär -08

image255



I helgen var vi juh som sagt i fjällen, kan väl inte påstå att det var super väder då solen gömde sig bakom målnen. Men det var varmt iallafall, blåste alldelens lagomt och snö fanns det gott om :)

Vi åkte upp på torsdagen, stannade i Arvidsjaur och handlade innan vi fortsatte mot Rimobäcken.
Väl framme i Olles "stuga" (älvsbyhus) så försvann Aston medans vi höll på leta husnyckeln och bära in sakerna.
Aston brukar alltid hålla sig i närheten, men han luktade väl på ngt gott och sen var han borta i ca 30min (!) ni kan juh gissa om jag hann bli OROLIG! vi ropade och visslade i evigheter, skyndade oss att klä på oss för att kunna genomsöka skogen och hämtade ficklampor.. Petter gick åt ena håller och jag åt andra, och jag hann bara gå en liten bit in i skogen innan jag hittade honom :) i full fart kom han och slängde sig på mig, gnydde värre än någonsin (jag trodde att han hade gjort illa sig först) och han har nog aldrig varit så pussig och kramgo :)
Gissar på att Aston blivit ganska skärrad när han väl insett att han var heeeeelt själv i den stora mörka skogen!
Nåväl, våran guldklimp var tillbaka och vi kunde pusta ut.
På torsdagen så var det bara jag, Petter, Lars-Göran och hundarna som hade anlänt till "stugan", så kring 21.30 efter att vi ställt iordning gjorde vi äntligen middag, mjölkstuvade maccisar och korv ;) ( gissa om det var gott Emmsi ;) ).

På fredag morgon käkade vi frulle och gjorde oss i ordning för en skidtur på fjället.
Åkte bil i ca1h mot norska gränsen, parkerade i en parkringsficka efter vägen och åkte sedan skidor ner i en dal :)
Och där fanns det dalripa i massor, vet inte hur många ripor som flaxade omkring när Ares stötte upp dom, alldelens vita som små duvor flög dom ovanför våra huvuden :) Gissa om Aston var nå sugen på att springa efter och jaga dom ;) hihii. De 3 första bilderna här ovanför är från fredagen, och dom andra två från lördagen.
Ni kan se på fjällbjörkarna att det skillde lite i snö ;)

På fredag kväll kom Åsa, Olle och Monica och på lördag morgon hade det snöat kolosalt mycket.
Så vi åkte skoter upp på kalfjället, och det var väl där uppe när jag skulle kliva av skotern som jag insåg hur mycket det egentligen hade snöat. Jag försvann från fötterna och nästan upp till midjan i snö :) Men när man väl fick på sig skidorna så var det som att gå i "snöskor" :) Träden var alldelens vita av snön, eller jag kanske ska säga isen! Det var som om någon först sprutat ett tjockt lager is över alla träden och sedan pudrat dom i snö :)

På lördagkväll åt vi jätte god mat, oxfilé, potatisgratäng, löjrom osv. osv. MUMS!
Och på söndagmorgon hade det snöat så mycket att det inte gick att fara ut, så vi tog det lugnt, städade och packade ihop våra saker och sen gav vi oss av hem mot ume igen :)

Har varit en jätte härlig helg med mys framför brasan, bastun ;), tv:n och iallfall 2 härliga dagar ute i snön :D



Idag har jag varit ledig från skolan och vilken härlig dag! Solen har tittat fram och gett massor av ny enerig :D Jag blir så himla glad av solens strålar, dock så har det varit kallt idag och vi har mest myst :)
Petter har inte varit ledig idag, så när han for iväg imorse hoppade Aston upp i sängen (fast han inte egentligen får) och sedan har vi sovit super länge (ca.11.30) vaknat och gått ut en sväng, men sedan snabbt in igen och legat och myst! :)

När Petter kom hem så for vi och handlade lite allt möjligt,
var och kollade på en ny byrå till hallen, men kom hem med en ny hallmatta istället.
Shoppat loss på Lobo och djurmagasinet åt Aston :) massvis av ben, godis och ett nytt jättefint värmetäcke :)
Handlat lite mat och varit på barnenshus och köpt två spel, med andra ord och så kan det låta 2 :)
Är så himla kul med spel, men eftersom att dom är så jädrans dyra så köper man juh aldrig några!

När vi kom hem så blev vi allihopa plötsligt väldigt trötta och nu ligger mina två älsklingar brevid mig och snusar så sött :)

Om ni går in på Fia's blogg så får ni även en resume av gårdagens påskfirande ;)
Nu ska jag fortsätta med mitt mysandes ;)

Puss ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0