Happy Birthday to me

image262

Så var man 1år äldre, smartare, snyggare och visare igen :)
Tillbringade min stora dag i Kalix m. mina nära och kära, åt planka på valhall och åt tårta till efterrätt hemma hos mommo :) Har haft en bra lång weekend i Kalix och hunnit mysa med så himla många! Mommo, Emmsi, Therese, Saga, Moffe & Lena, Helena, Mamma & Syrrorna osv. osv.  Har varit en riktigt bra "helg" :)
Det enda minuset var den 11h (!) långa bussfärden dit!! Självklart så begav jag mig mot nordligare trakter då det vankades snöstorm dvs. bussen körde fast X antal ggr, vilket senare resulterade i att när vi var i Råne (bara ngn mil från Kalix) så fastnade bussen för sista gången. Och detta resulterade i att vi efter 1h väntan fick kliva på en "räddningsbuss" som efter 1m (och då överdriver jag inte) fastande, SUCK! Trött, less och hungrig stod jag ute i snöstormet och puttade på bussen som alla de andra passagerarna (ja ni läste rätt) jag ville grina.
Men till slut så tog jag mig till Kalix och min snälla och underbara mommo kom och hämtade mig :)

image263image264

Väl hemma i ume igen så har jag myst och filat på mina "wifeskills" dvs. gjort den godaste smörgåstårtan i hela världen och bjudit mina närmaste friends. Förutom det så har jag även beställt nya glasögon, eftersom att jag blivit lite till åren ;) När jag var hemma i Kalix så kollade jag synen hos snälla Fredrik som inte bara "glömde" att ta betalt utan även gav mig en fet rabbatt check! ;) (Väldigt stort TACK). Så nu här hemma i ume har jag idag varit på stan för att beställa mina brillor som jag blev kär i vid första ögonkastet. Tyvär så hade dom inte bågarna hemma (jag vet inte riktigt vilken färg jag ska ta), men på fredag trodde dom att de skulle vara här, vilket gladde mig väldigt mycket bättre än mitt första besked; "dom kanske är slut i italien och då får du vänta i månader, om dom inte har dom på ngn annan synoptik butik?" :D Hoppas det iaf går fort att få dom sen, jag gillar att vara gammal och få köpa sånna här nädvändiga saker ;) hahaa. Har även investerat i ett guldkort på iksu, och bundit upp mig på 12 månader! Så nu finns det absolut inga undanflykter nå längre :) Var på pump med Kajsa, Fiso och Jenny ikväll och är skakis överallt! ;) men då vet man att man lever iallfall! ;D Nu är det dax för en dusch, sen mys ;) innan läggdax.

Ciao ♥
Kommentarer
Postat av: Elin

grattis!! Jo det e ok med mig :)

2008-01-30 @ 23:36:04
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Emma

det märker du när du ringer till mig ;)

2008-01-31 @ 00:12:25
URL: http://www.emmarydberg1985.blogg.se
Postat av: Elin

Grattis i efterskott! Jag har också köpte ett träningskort, beach 2008 i sikte =) Haha!

2008-01-31 @ 13:51:28
URL: http://elinrydberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0